۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

گله ای سایت سنی نیوز

من همیشه یکی از خوانندگان مطالب سایت سنی نیوز بوده ام و واقعا مقالاتش رو با تمام وجود می خوانم و پیش خودم نگه می دارم تا شاید روزی به دردم بخورن، اما دیروز یکی از مقالاتش رو خوندم که عنوانش این بود" ملاهای دولتی کابل این بار به کشور اردن برده شدند" راستش به خودم گفتم که به نویسنده عزیز این مقاله نکاتی رو یاد آوری کنم.
من نمی دانم منظور شما از ملاهای دولتی و ملاهای غیر دولتی چیست؟ اما من به شما می گویم که شاید شما در افغانستان زندگی نمی کنید، یا شایدم اصلا افغان نیستید و یا شاید هم نقل قول کسی را کرده اید، به هر حال من به عنوان یک جوان افغان که 25 سال عمرم را در ایران گذرانیده ام و فقط هشت ماه می شود به افغانستان نقل مکان کردم راضی هستم همین ملاها از سوی دولت تحت هر نامی بروند به کشورهای دیگر تا شاید توحید را بیاموزند، تا شاید احکام سنگین شرعی را فرا بگیرند، تا شاید ببینند که چرا در کشورهای دیگر اینقدر آبادانی و پیشرفت است و در کشور ما جز خونریزی چیز دیگری یافت نمی شود.
از شما می خواهم این مثال من را به دقت بخوانید.
خداوند متعال هر حکمی که داده است در آن نفعی بوده است، با دفع ضرر بوده یا کسب فایده، بطور مثال اگر خداوند متعال می فرماید شراب نخورید قطعا در خوردن آن ضرر بزرگی است و در ترک آن نفع بزرگتری، پس اینجا نفی حاصل شد و ضرری دفع، یا خداوند متعال دستور می دهد زکات بدهید، در دادن زکات نفع است، باعث می شود مستمندان و فقرا هم به نوایی برسند و ثروتمندان احساس مسئولیت کنند. در هر دوی این موارد با اجرای حکم الله تعالا نفع مستقیمی به انسان می رسد. اما در مورد جهاد در راه خدا، الله تعالا دستور به جهاد می دهد، جهاد راهی برای دفاع از اسلام است، و راهی دیگر برای پیشرفت اسلام، پس وقتی مسلمانی جهاد می کند باید پیشرفت داشته باشد زیرا در حد توان خود به دستور خدا عمل کرده و از سوی دیگر ضرری را دفع کرده است. تاریخ جهاد مسلمانان نیز همین را می گوید، از زمان صحابه گرفته تا صلاح الدین ایوبی و بعد از آن تا مجاهیدن افغان در مقابل ارتش سرخ شوروی سابق همه نمونه های بارز جهاد در راه خدا بوده اند.
ولی امروز در همین افغانستان ویران شده بیچاره و یا هر نامی که می خواهید رویش بگذارید این مجاهدینی که شما نام می برید چقدر پیشرفت کرده اند، آیا سوزاندن مکاتب و مدارس پیشرفت است، آیا زنان را از تحصیل محروم کردن پیشرفت است؟ آیا سنگسار کردن یک زن و مرد بیگناه به اتهام زنا جهاد است؟ بروید از همین ها بپرسید که کجایند آن چهار شاهدی که قرآن از شما خواسته بود؟ آیا چهار نفر شاهد مرد، عاقل، بالغ و مسلمان آوردیدن که شهادت دهند ما این زن و مرد را در حالتی دیدیم که احادیث پیامبر اکرم(ص) و فقها بیان کرده اند. تاریخ هرگز به خود این چنین بی رحمی ندیده بود. آیا کشتن مردم بی گناه در حملات انتحاری پیشرفت است؟ آیا سوزاندن اموال مردم ولو اینکه در اختیار خارجی ها باشد پیشرفت است؟ آیا وعده بهشت دادن به مردم ساده ای که حتی نمازشان را درست بلد نیستند و کلمه طیبه را درست نمی دانند جهاد است؟ از همه بدتر و مهمتر ملاهای خوبی که در ذهن شما هستند و دقیقا در نقطه مقابل ملاهای دولتی قرار می گیرند، حدود هفت سال بر سرزمین ویران شده افغانستان حکومت کردند و به اصطلاح امارت اسلامی خود را ساختند، شما بگویید چرا آنها بیشتر از هفت سال نتوانستند حکومت کنند؟ اگر آنها مجاهد هستند خداوند متعال که گفته هرگز مجاهدین شکست نمی خورند چرا آنها شکست خوردند؟ اگر آنها بر حق بودند چرا نتوانستند توحید را که اصلی ترین راه نجات انسان از آتش جهنم است را نتوانستند بر این کشور بر قرار کنند؟ شما می دانید چقدر قبر پرستی و خرافه در افغانستان بیداد می کند؟ مجاهد واقعی قبل از قتال، جهاد دعوتی را آغاز می کند و اعتقادات مردم را اصلاح می نماید. آنها جز بزور وادار کردن مردم به ایستادن بر سر نماز و گذاشتن ریش زورکی هیچ کار دیگری نکردند، همان هم با رفتنشان ترک شد، شما شاید زمانی که آنها رفتند در افغانستان نبودید که ببینید چطور بر سر آرایشگاهها شلوغ بود که مردم ریش خود را می زدند و چقدر مساجد خلوت بود که مردم از نماز زورکی بیزار شده بودند. اگر آنها بر حق بودند چرا مردم بعد از سرنگونی میراثشان را نیز ترک کردند؟ شما بیایید همین شهر هرات ببیند چقدر کلمه یا محمد در مساجد زیاد است، آنقدر کلمه یا الله نیست که یا محمد می بینید. چرا این ملاهای به ظاهر بر حق که جهاد مقبول می کنند و شما  آنها را مثال زده بودید ابتدا اینجا و این اعتقادات را اصلا کنند بعد به خود بمب ببندند و اتحار کنند، من مطمئنم اینها حتی نمی دانند ایمان چیست و اسلام یعنی چه؟ چه برسد به اصلاح مردم!. شخصی می گفت به من همین ملاها گفتند بیا برو این بمب را منفجر کن مستقیم به بهشت می روی. با خودم گفتم آن بهشتی که شما بدهید قطعا جهنمی بیش نیست. تو گویی اینها حضرت علی هستند که کلید بهشت به دستشان باشد!. ما از رافضی ها گله می کردیم.
در هر صورت منظور من از نوشتن این مطالب فقط این بود که همه بدانند اگر ما امروز در جهاد پیشرفت نمی کنیم به این خاطر است که اخلاص نیت نداریم و خاص برای رضای خدا جهاد نمی کنیم. آنهایی که امروز ندای جهاد سر می دهند و مردم را به سوی خودکشی می کشانند یا نوکران استخبارات و سازمانهای جاسوسی پاکستان و غرب هستند یا سر سپردگان ولایت مطلقه فقیه. یکی از همین ملاهای بی علم و جاهل می گفت: ما اول افغانستان را می گیریم بعد پاکستان را، بعد روسیه را و... و در آخر همه مسلمان می شوند، با خودم گفتن شما حتی نمی توانید در مقابل همین سرباز بی سواد اردوی ملی طاقت بیارید چه رسد به دنیا، دوستی دیگر در جوابش گفت شما که می گویید دولت افغانستان اسلامی نیست و ندای جهاد با آن سر می دهید، حکومت پاکستان که از دولت افغانستان به مراتب غیر اسلامی تر است، اصلا اگر شما جهاد می کنید بروید با رافضی ها جهاد کنید که دم از اسلام و وحدت می زنند ولی از آن طرف خود بدترین ضربات را به پیکره اسلام وارد می کنند. ملای بی سواد دیگری می گفت هر کس پول خارجی ها را بگیرد ریختن خون او حلال است حال چه حکومت باشد، چه یک معلم بد بخت و یا چه یک پلیس که از سر ناچاری وارد پلیس شده است. اما ای ملای بی خرد تو اگر عالم می بودی این حرف را نمی زدی، بزرگترین اشکال را بر تو قرآن کریم می گیرد که نمونه ای بزرگ مانند حضرت یوسف را بیان نموده است که خدمت حکومت مصر کرد، حکومتی که خود مشرک بود ولی حضرت یوسف(ع) برای آنها کار کرد و از آنها مزد دریافت کرد. خدا به شما حکومت داد ولی شما لیاقت حکومت نداشتید و خدا به وعده حق خود عمل کرد که اگر شما نتوانستید قومی زورمند را بر شما حاکم می کند.
امروز هر چند حکومت آقای کرزی به کمک آمریکا نگه داشته شده است ولی ما به همین هم راضی هستیم، شاید بگوییم این خود یک نوع استعمار است و مسلمان و اسلام این را قبول نمی کنند، اما من می گویم تاریخ افغانستان نشان داده است که مردم این کشور هرگز نتوانسته به تنهایی حکومتی مقتدر داشته باشند، ما تا روزی که خود یک ارتش و پولیس مقتدر داشته باشیم به آمریکا و همه کشورهای دنیا نیاز داریم تا دست کشورهایی مانند ایران و پاکستان از ما دور بماند.
در آخر به همه دشمنان اسلام اعلام می کنم که خون بی گناه نریزید، خون مسلمان نریزید حال چه معلم باشد چه سرباز اردو و پلیس زیرا همین ها مسلمان هستند و نماز می خوانند و در صورت توانایی زکات می دهند پس خون اینها حرام است، و هر کس این عمل را مجاز بداند برای همیشه جایی برای خود در جهنم آماده کرده است.
 از همه مومنین مخلص سایت سنی نیوز و همه آزاد اندیشان جهان می خواهم تا دعا کنند خداوند متعال جهاد واقعی را نصیب همه ما کند.
وعده الهی حق است و ما پیروزیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر