۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

ما همه انسان هستیم

ما همه انسان هستیم و دیر یا زود از این جهان می رویم، ما چه شاه باشیم چه گدا، چه خوب باشیم چه بد، چه عالم باشیم چه نادان هر چه و هر چه ما بلاخره از این دنیا می رویم و اگر مسلمان هستیم و به قیامت اعتقاد داریم که یک روزی در مقابل خداوند متعال باید حساب اعمال خود را پس دهیم، باید مواظب اعمالمان باشیم.
امروز در جامعه ما قتل، تجاوز، راهزنی، رشوه، بردن آبروی انسانها، پایمال کردن حقوق انسانها، دزدی و...
 

ما همه انسان هستیم و دیر یا زود از این جهان می رویم، ما چه شاه باشیم چه گدا، چه خوب باشیم چه بد، چه عالم باشیم چه نادان هر چه و هر چه ما بلاخره از این دنیا می رویم و اگر مسلمان هستیم و به قیامت اعتقاد داریم که یک روزی در مقابل خداوند متعال باید حساب اعمال خود را پس دهیم، باید مواظب اعمالمان باشیم.
امروز در جامعه ما قتل، تجاوز، راهزنی، رشوه، بردن آبروی انسانها، پایمال کردن حقوق انسانها، دزدی و... بسیار فروان دیده می شود، هر کسی که در افغانستان زندگی کرده است به خوبی میداند که در این کشور بسیار کم انسانهایی یافت می شوند که به فکر دیگران هستند و اکثریت مردم تنها به فکر جمع کردن مال و زر برای خود هستند، تو گویی این انسانها قرار است تا ابد زنده بمانند و این پست و مقام و این مال و ثروت و حتی فرزندانش برای همیشه در اختیار او هستند، تو گویی قبل از آنها، مانند آنها وجود نداشته و بعد از آنها هم وجود نخواهد داشت. این انسانها آنچنان مال مردم را می خورند که انگار میراث پدری آنان بوده است. در حالی که خداوند متعال به آنان گفته است که شما آتش در شکم های خود می خورید. خون انسانها آنقدر راحت بر زمین ریخته می شود که انگار آبی بی ارزش است، امروز آنقدر راحت انسانها کشته می شوند که کشتن یک گوشفند برای قربانی کردن سخت از آن است و بعد این را دستور خدا می دانند و مردم بی گناه را می کشند و می گویند یا بهشتی هستند یا جهنمی آنها بلاخره یه روزی می مردند. این از خدا بی خبران انگار نماینده خدا بر زمین هستند که تعیین می کنند که چه کسی خوب است و چه کسی بد و خود اقدام می کنند. در حالی خداوند متعال به صراحت فرموده است که اگر خون مومنی به عمد ریخته شود، قاتل یا قاتلین وی تا ابد و برای همیشه در جهنم باقی خواهند ماند و خشم خدا را بر متاع بی ارزش دنیا ترجیه می دهند و جهنم را برای خود می خرند، آخر اینها می خواهند فردای قیامت جواب این همه خون ریخته شده را چه بدهند!!
این پیام من به همه کسانی است که در زمان حاضر و یا در آینده بر مناسب و کرسی ها تکیه می زنند که خدا را هرگز از یاد نبرید ما و شما از این دنیا میرویم و تنها یک چیز از ما باقی می ماند و آن اعمال ماست و در نزد خدا اعمال ما ارزش دارند نه پول ما نه منسب ما و نه قوم و قبیله ما که اگر چنین می بود نسب پیامبران بهترین آنها بودند در حالی که ما می بینیم این چنین نبوده است. شما امروز تحولات دنیا نظاره کنید، این حرف من نیست این پیام را هزار و 400 سال پیش قرآن به بشریت داده است که از اقوام و حکومت های گذشته درس بگیرید که مال و حکومتشان به حال آنان سودی نداشت، اقوام بسیار دور مانند عاد و ثمود و یا نمرود و فرعون ها این پیام را گرفتند ولی عمل نکردند و امروز نا بدی از آنان مانده است و تا قیامت لعنت خدا بر آنان خواهد بود و یا دور نرویم در قرن بیستم اگر کمی نظاره کنیم از سال 1900 تا سال 2000 ببینید که چه تعداد حکومت ها سقوط کرد و چه تعدادی روی کار آمدند و چه تعدادی انسان کشته شدند، انقلاب هایی مانند ایران، افغانستان و یا تجزیه شوروی و یا جنگ های جهانی اول و دوم، اینها همه به ما می گویند ما هم ماندنی نیستیم، باز هم دور تر نرویم همین ماههای و هفته اول سال 2011 را ببنیم حکومت 27 ساله زین العابدین بن علی در تونس و حکومت 30 ساله حسنی مبارک در مصر که هر دو به ما یک پیام را می رسانند که فاصله بین عزت و ذلت فقط یک خط بسیار باریک است.
امروز پدران ما بر کشور حکومت می کنند و فردا ما فرزندان آنها حکومت خواهیم کرد، و کشور را چه خوب باشد و چه بد، چه ویران باشد و چه آباد به ارث خواهیم برد.
خداوند متعال در کتاب خود قرآن برای ما انسانها به وضوح بیان نموده است که اگر به کتاب خدا و سنت رسولش چنگ بزنیم هرگز گمراه نخواهیم شد و در غیر این صورت همین وضعیت امروز و دیروز کشور ما افغانستان پیش خواهد آمد. پس همواره این را در خاطر داشته باشیم که هر عملی که در این دنیا انجام دهیم باید در آخرت پاسخگو باشیم، اگر عمل نیک انجام دادیم پاداش می گیرم و اگر عمل بدی انجام دادیم، اگر اشک یتیمی را ریخیتم، اگر آه مظلومی را بلند کردیم یقین داشته باشیم که فردای قیامت باید در پیشگاه خداوند متعال جواب گو باشیم. یادمان باشد که ما میمیرم و هیچ از این دنیا بجز اعمالمان با خود نمی بریم، یادمان باشد که، بین آه مظلوم خدا هیچ پرده ای وجود ندارد، و یادمان باشد که خداوند متعال حکومت را با کفر و شرک به جلو می برید ولی با ظلم هرگز.
بیایید از شاهان گذشته خود درس بگیرم، بیایید از ظاهر شاه، از سردار داوود خان، از محمد ترکی، از حفیظ الله امین، از ببرک کارمل، از دکتر نجیب الله، از برهاندین ربانی، از ملا محمد عمر درس بگیرم که آنان چه کردند که خداوند متعال حکومت را از آنان گرفت و به ما داد؟ ما چه خواهیم کرد که فردا فرزندانمان از ما این چنین درس عبرت خواهند گرفت.
در پایان این مقدمه به همه کسانی که از یاد خدا غافل هستند و ظلم می کنند و از اسلام بویی نبرده اند می گویم اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید و از انسانیت دفاع کنید زیرا خود انسانها محترم است.

       سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز                           مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر