۱۳۸۹ بهمن ۲۷, چهارشنبه

آمریکا و پایگاه دائمی در افغانستان

 
راستش می خواستم در این مورد مقاله طولانی تری بنویسم ولی به خاطر سرماخوردگی حال و حوصله نوشن نداشتم،‌ فقط همین را می گویم که کشوری مانند آمریکا هزینه های جانی و مالی بسیاری را پرداخت نمود تا در افغانستان بماند، آمریکا نیامده است که به این سادگی برود، حال کشور های همسایه راضی باشند یا نه آمریکا می میاند.
ایران همواره یکی از کشورهای مخالف آمریکا بوده و مخالفت خود را به طرق مختلف بیان نموده است، گاه این مخالفت با شعارهای تند و موضع گیری بوده است، گاه به صورت کمک به مخالفین آمریکا مانند حزب الله لبنان بوده و گاه نیز خریدن نمایندگان پالمان و مقامات افغان و پاکستانی و عراقی بوده است. 
اگر امریکا در افغانستان به صورت دائم بماند حداقل به نفع ایران و پاکستان نخواهد بود زیرا این دو کشور اهداف مخرب بزرگی در افغانستان در سر دارند، که اگر آمریکا بماند اهداف آنان با مشکل مواجه خواهند شد.
از طرف دیگر با ماندن آمریکا در افغانستان مخالفین دیگر بر سر میز مذاکره حاضر نخواهند شد زیرا شرط آنان برای مذاکره خروج نیروهای خارجی از کشور بوده است. هر چند بر همه مردم افغانستان این امر مانند روز روشن است که طالبان و سایر مخالفین به دنبال از بین بودن حکومت هستند و خروج نیروهای خارجی بهانه ای بیش نیست.
من شخصا بر این عقیده هستم که ماندن آمریکا در افغانستان به نفع کشورم خواهد بود تا رفتنش، زیرا اگر همین فردا آمریکا از کشور خارج شود جنگی به مراتب بزرگتر از گذشته اتفاق خواهد افتاد، آمریکا هر ساله میلیاردها دلار به کشورم کمک می کند تا مردم و کشور به جایی برسد که خود بتواند جوابگوی خودش باشد. من ناراحت شدن همسایگان ایران را بر هرج و مرج در کشورم ترجیح می دهم، به این دلیل که آمریکا میلیارها دلار در افغانستان برای مردم هزینه کرده است در حالی که همسایگان افغانستان فقط به نا امنی در کشور دامن می زنند.
داشتن پایگاه دائمی آمریکا در کشوری چیز غریبی نیست، آمریکا در بسیاری از کشور های پیشرفته دنیا پایگاه دائمی دارد ولی در آن کشور ها و همسایگان آنان آب از آب تکان نمی خورد. ولی همین که آمریکا خواست در افغانستان پایگاهی داشته باشد کشورهایی مانند ایران و پاکستان سریعا موضع گیری کردند که نباید این چنین بشود.
من آنقدر که از ایران هراس و وحشت دارم از اسراییل با وجود متجاوز بودن نمی ترسم، ایران با نام اسلام اهداف ضد اسلامی خود را در کشور فقیر و بحران زده ای مانند افغانستان پیش می برد ولی اسراییل همان اسراییل است نه جمهوری اسلامی اسراییل است و هیچ چیز دیگری.
من با حضور آمریکاییان در خاک کشور موافقم. 
I agree the presence of Americans in the territory.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر