۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

پای خودتون رو از گلیمتون درازتر نکنید!!

دیروز در خبرها شنیدم که مردم  کابل مقابل سفارت ایران تجمع کردن و شعارهایی هم بر علیه حاکمان ایران سر دادن که دلیل اونها بسیار قابل پذیرش است. چرا ایران مانع ورود سوخت به کشور شده؟ سوختی که نیاز مردم در زمستان سرد است. در ولایتی مثل نیمروز و شهر زرنج که نزدیک مرز ایران است، کالن 20 لیتری نفت سفید حدود هزار افغانی معادل حدود 25 هزار تومن شده بود و یک گالن 20 لیتری بنزین در این شهر 900 افغانی قیمت داره در حالی که قبل از اینکه ایران مانع ورود مواد سوختی بشه نفت سفید هر گالن تقریبا به نصف همین قیمت عرضه می شد  و بنزین هم در گذشته حدود چهل درصد ارزون تر بوده. این قیمت ها در شهر مرزی زرنج هستش در شهرهایی مرکزی و دورتر این قیمت ها بسیار فراتر از این اعداد هست.
حالا این ها بماند، مردم کابل در هنگام تظاهرات به طرف سفارت ایران تخم مرغ و رنگ پرتاب کردن و عکس های آقای خامنه ای و احمدی نژاد رو هم آتیش زدن همین باعث شد که آقای فدا حسین مالکی سفیر ایران در کابل از دولت افغانستان و مردم بخواد که سران این عمل رو معرفی و مجازات کنن، این یعنی اینکه افغانستان به خاطر ایران مردم خودش رو مجازات و زندانی کنه، کاری که خود ایران با مردمش می کنه.
یه لحظه با خودم فکر کردم که ما در تهران هستیم و مردم اعضای جنبش سبز هستن و سران شون هم به قول رهبر ایران فتنه گر و فریب خورده آمریکا و انگلیس هستن، خوب که فکر کردم دیدم نه، نیستیم، ما افغان هستیم و در کابل به سر می بریم.
آقای مالکی اینجا نه تهرانه و نه ما اعضای جنبش سبز هستیم و نه سران اعتراض کننده سران فتنه هستن، شما چی فکر کردی؟ خواب دیدی خیر باشه. دولت شما که ادعای حکومت و مدیریت بر جهان رو می کنه و خودش رو مرکز جهان اسلام می دونه، اصلا کی شما رو به عنوان مدیر جهان انتخاب کرد؟ شما حتی به جوانان خودتون رحم نکردیم و همه رو یا اعدام کردین یا بهشون تجاوز کردین و بعد از ترس رسوایی کشتین و یا زندانی کردین، شما نمی تونید مدیر خوبی باشین.
آقای فدا حسین مالکی و آقایان رهبر ایران، از چی ما رو می ترسونید؟ از اینکه این پنیر های تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیت خودتون رو از ما بگیرد؟ یا داروهای سمی خودتون رو؟ شاید هم آردهای بی کیفیت خودتون رو؟ شاید برقی که در 24 ساعت 20 ساعت نیستش؟ یا شاید هم می خوایید شر پول بی ارزش خودتون رو از سر ما کم کنید؟ کدوم یکی؟ ما رو از چی می ترسونید؟ ما که سالها در کشور شما مهاجر بودیم خوب شما ها رو می شناسیم، یادمونه با ما چه کردین!! یادمونه چه جوری ما رو از تحصیل محروم کردین!! یادمونه ما رو از سر کلاس درس صرفا به این دلیل که افغانی هستیم چه جوری اخراج کردین!! یادمونه که جوانان ما رو چه جوری اعدام کردین!! یادمونه کشور خودتون رو به دست ما آباد کردین!! یادمونه که چه جوری می خواستین مغز ما رو با تفکرات بد خودتون پر کنید. یادمون نمی ره که شما نژاد پرست بودین. یادمون نمیره هرگز!! هرگز.
آقای مالکی در چی می خوایی تجدید نظر کنی؟ در روابط خودت؟ خوب روابط خودت رو قطع کن ببین چی می شه؟ مردم ما سرد و گرم دنیا رو چشیدن!! مردم ما قدرت ارتش سرخ رو دیدن!! مردم ما استبداد و ظلم رو با تمام وجودشون احساس کردن!! مردم ما می دونن شما جزو اولین کسانی هستین که مانع پیشرفت افغانستان می شین!! مردم ما براشون عین روز روشنه که شما برای بر هم زدن امنیت افغانستان چه کارها که نمی کنید!! مردم ما نیازی به شما ندارن. 
ما ز یاران چشم یاری داشتیم نه اینکه مرز به روی ما ببنده بعد دیوار بزنه بعد مردم رو با تیر بکشه بعد زندانی کنه بعد اعدام کنه بعد به زنان مردم تجاوز کنه بعد پول مردم بد بخت رو بالا بکشه بعد... .
آقای مالکی دنیا شما رو تحریم کرده چون قدرت داره، چون شما خودخواه و خود بین هستین، چون شما بدبین هستین، چون شما بد گمان هستین، شما هیچ دوستی توی دنیا ندارین. شما فکر کردین قدرت دارین و اومدین افغانستان رو تحریم کردین؟ خدا سایه آمریکا و ناتو رو از سر ما کم نکنه که هم پولش رو داره برامون خرج می کنه، هم داره نیروهاش رو فدای ما می کنه، هم داره نیروهای ما رو آموزش می ده و هم جلوی شما وایستاده.
من به عنوان یک جوان و وارث این کشور از طرف همه جوانان افغان اینو به شما و همکاران شما اعلام می کنم که پای خودتون رو از گلیمتون درازتر نکنید که اگه این طور بشه پاهاتون رو قطع می کنیم. اینو یادتون باشه!! ما افغانیم.
بترسید از اون روزی که ملت ما به خشم بیاد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر